DARBNĪCAS VĒRTĒ 35

  • Dramaturģijas darbnīcās vērtē* (18.02.16.):

     

     

     

    Pretīgais astotnieks/The Hateful Eight

    Filma Tarantīno gaumē, ar izciliem aktieriem un savdabīgu stilu, tomēr uzsvars jāliek uz to, ka filmas varoņi ir tipāži, līdz ar to trūkst loģikas sižetā. Tajā valda nosacītība un filmas vēstījums ir neskaidrs. Varoņu rīcība ir mehāniska, lai radītu konkrētus apstākļus konkrētā laikā un telpā. Lai gan dialogi “spēlējas” ar asprātībām, tie lielākoties izvēršas par bezmērķīgu pļāpāšanu, kura atslābina uzmanību un ar laiku sāk nogurdināt.

    raksturi –  2,5    

    sižets – 3  

    vēstījums – 2,5  

    tēma/stils – 4    

     

     

     

     

    Viktorija/Victoria

    Precīzi izstrādāti raksturi liek šai tehnoloģiski sarežģītajai filmai izsekot līdzi vienā elpas vilcienā, gluži kā uzfilmēta pati filma – vienā kadrā. Viena nakts jaunas meitenes, Viktorijas, dzīvē, kurai kopš pārcelšanās no Madrides uz Berlīni nav izdevies iepazīsties ar nevienu, kurš mazinātu viņas vientulību. Šajā naktī viņas dzīve mainās. Viktorija pievienojas jautru puišu kompānijai, kura sākumā šķiet gana nevainīga izklaide, taču diezgan drīz izvēršas par bīstamu piedzīvojumu. Katram raksturam ir konkrēta motivācija rīkoties, kā rezultātā konfliktsituācijas ir interesantas un izvēles ir neparedzamas – kā īstenā dzīvē. No nevainīgiem sīkumiem izaug visaugstākās likmes. Labs piemērs – teātra dramaturģijas formas pielietojumam kino: darbības un teksti pilnībā sagatavoti iepriekš.

    raksturi –  5   

    sižets – 5  

    vēstījums – 5  

    tēma/stils – 5    

     

     

     

    Confessions/Kokuhaku

    Filmas pirmā epizode ir elpu aizraujoša un savdabīgā stilā izveidota. Parasta stunda kādā skolā, līdz skolotāja nostāda skolēnus fakta priekšā, ka divi no skolēniem ir veikuši noziegumu par kuru viņiem nāksies samaksāt un viņa pati uzņemas soģa lomu. Tomēr tālākā sižeta attīstībā seko atslābums, jo stāstījums ar daudzām reminiscencēm ir nedaudz mehāniski veidots, sadaloties vairāku varoņu dzīvju peripetiju līnijās. Varoņu izvēles brīžiem ir neskaidras un nemotivētas. Lai dziļāk izprastu filmas būtību, iespējams, ir jābūt zināšanām par japāņu kultūru.

    raksturi –  3    

    sižets – 2  

    vēstījums – 3  

    tēma/stils – 4,5    

     

    *) Tiek vērtētas tikai dramaturģijas kvalitātes, vērtējums vidējais no klātesošo viedokļiem, piecu siržu skalā. Komentāri – sarunas tēzes.