DARBNĪCĀS VĒRTĒ 69

  • Dramaturģijas darbnīcās vērtē (16.06.2021.)*

    Mare of Easttown/Īsttaunas Meira

    Seriālā galvenā varone, detektīve, risina vairākus noziegumus, savukārt mēs, skatītāji, arī savā ziņā kļūstam par izmeklētājiem un sēriju pēc sērijas atklājam galvenās varones ģimenes vēsturi un attiecības. Lai gan vēlme uzzināt, kurš ir vainīgs jaunu meiteņu slepkavības lietās, ir liela, tomēr visplašāko emociju spektru un līdzpārdzīvojumu raisa tieši pašas detektīves attiecības ar apkārtējiem. Seriāls piedāvā domāt par daudzām ikviena cilvēka dzīvē svarīgām tēmām. Piemēram, par to, ka mūsu sāpes nevar izsāpēt neviens cits – tikai mēs paši. Un risinot citu problēmas, mūsu netiks atrisinātas. Tomēr mēs arī ārkārtīgi daudz iegūstam nenovēršoties no citiem viņu grūtākajos brīžos, jo tā ir patiesa drosme būt šajos brīžos līdzās. Daudziem tas neizdodas, bet seriāla galvenā varone to dara, pat ja viņai cērt pliķi vai sūta prom. Teicama scenārija uzbūve, pilnvērtīgi, apjomīgi raksturi, kas raisa kaislīgu līdzi sekošanu.

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg
    raksturi – 5

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg
    sižets – 5

     

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg
    tēma/stils – 5

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    vēstījums – 5

    Judas and the Black Messiah/Jūdas un melnais mesija

    FIB pārvilināts informants iefiltrējas Ilinoisas melnādaino politiskās kustības Melno panteru kustībā, lai izspiegotu un ziņotu par tās vadoņa gaitām un nodomiem. Šķiet, ka filmas veidotāji pārāk sekojuši līdzi tieši vēsturiskajiem notikumiem, uz kuriem filma ir balstīta, un nav izveidojuši galveno varoņu raksturus tā, lai viņiem būtu interesanti sekot un gribētos just līdzi. FIB pārvilinātais informants ir visai plakans varonis, jo, šķiet, viņu vada vienīgi mantkārība un viņam ilgi arī neizveidojas tuvas attiecības ar kādu citu filmas varoni. Daļa skatītāji var arī nesagaidīt brīdi, kad tas tomēr notiek. Tematikas vērtība pilnība nomāc patiesus raksturus, stāstu.

     

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    raksturi – 2

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    sižets – 2

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    tēma/stils – 3

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    vēstījums – 2

    Bakwji/Slāpes

    Ar tādām filmām kā Oldboy un Handmaiden Parks Čanvuks ir viens no zināmākajiem korejiešu režisoriem. Viņa 2009 gada veikums Thirst izceļas ar dažādu žanru sajaukumu – vienbrīd tā ir šausmu filmu, tad tā pārvēršas komēdijā un vēl brīdi vēlāk tā ir romance par diviem mīlniekiem. Pats stāsts ir balstīts uz Emila Zolā romānu Terēze Rakina (Thérèse Raquin), pamainot gan to, ka abi galvenie varoņi kļūst par vampīriem. Tas ir stāsts ne tikai par pārvēršanos no cilvēka par asinskāru briesmoni, bet arī atļaušanos dzīvot un ļaušanos iekārēm – viens no galvenajiem varoņiem atsakās no pieticīgā garīdznieka dzīvesveida, kamēr otrs varonis vardarbīgi izlaužas no nelaimīgas laulības. Tālāk filma uzdod jautājumu – Vai sirdsapziņas pārmetumi neiznīcinās varoņu jaunuzsāktās dzīves? Vārbūt varoņu iekšējie konflikti varēja tikt parādīti spilgtāk, jo daži viņu lēmumi var likties nesaprotami. Šis ir kino, kas prasa koncentrēšanos un atvērtību neierastajam.

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    raksturi – 2

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    sižets – 2

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    tēma/stils – 3

    This image has an empty alt attribute; its file name is SIRS2-369x230.jpg

    vēstījums – 2

     

    *) Tiek vērtētas tikai dramaturģijas kvalitātes, vērtējums vidējais no klātesošo viedokļiem, piecu siržu skalā. Komentāri – sarunas tēzes.