Dramaturģijas darbnīcās vērtē (02.02.2022.)*
Divu brāļu izveidotajā un izlolotajā rančo notiek krasas izmaiņas, jo viens no brāļiem negaidīti apprecas. Lai gan aktieru darbs ir izcils un filma arī ir vizuāli iespaidīga, tomēr mulsumā atstāj pats konteksts un brāļu dzīves priekšvēsture. Kaut uzzinām par kādu iepriekš itin kā aktīvu dzīvi iepriekš, kāpēc viņi izvēlējušies dzīvi šajā rančo, kāpēc apzināti pavadījuši tik ilgus gadus savrupībā? Stāstā tas netiek paskaidrots, kas mazina arī līdzpārdzīvojumu varoņu ciešanām, tās nav līdz galam saprotamas. Sižetiski gan atzīstams ir stāsta nobeigums, kur notiek pretējais skatītāja iedomātajam pavērsienam.
Patiesi dieva dēls vai
viltvārdis? Apdraudējums vai sen gaidīts dziednieks un mierinājums? Kas ir
mistiskais jaunais vīrietis, kas piesaista sekotāju pūļus Tuvajos Austrumos un
vēlāk arī ASV? Seriāls prasmīgi sēj un uztur intrigu un diskutē par prātu
kutinošu jautājumu – kā pasaule izturētos pret mesiju mūsdienās? Galveno varoņu
raksturi veidoti interesanti, un arvien atklājas jaunas detaļas par katru no
viņiem.
Filma, kurā bezjēdzīgi un nežēlīgi tiek nogalināti cilvēki, galvenā varone nodarbojas ar seksu ar automašīnām un paliek no tām pat stāvoklī. Kāpēc? Jo viņai bērnībā veikta operācija un galvā implantēta titāna plāksne? Bet arī pirms tam redzam, ka viņa izturas tikpat nesaprotami un agresīvi, bez jebkāda skaidrojuma, kāpēc tā? Stāstījums vai tomēr pašmērķīga izrādīšanās? Filma veidota, ignorējot dramaturģijas principus.
Satīras žanra filma, kas uzskatāmi parāda daudzas mūsdienu pasaules problēmas – globālo sasilšanu, ziņu cīņu par uzmanību medijos un varu, kas tiek koncentrēta pasaules bagāto cilvēku rokās. Filma īpaši izceļ arī to, ka medijos tiek uzklausīti tikai tie, kuri ir speciāli apmācīti, pārējo viedoklis, pat ja viņi ir zinātnieki un stāsta par planētas drīzu bojāeju, var netikt uzklausīts un pazust. Nopietnas un patiešām svarīgas ziņas noslīkst izklaidējošo, dzelteno privātās dzīves notikumu jūrā. Filmai ir lielisks aktieru ansamblis, svarīga ideja, vēstījums un asprātīgs humors, tomēr par maz pievērsta uzmanība tieši varoņu raksturu izstrādei, un līdz ar to it īpaši pirmajā filmas pusē grūti ar tiem identificēties.
*) Tiek vērtētas tikai dramaturģijas kvalitātes, vērtējums vidējais no klātesošo viedokļiem, piecu siržu skalā. Komentāri – sarunas tēzes.