Dramaturģijas darbnīcās vērtē (6.07.2022.)*
Spraiga sižeta, asprātīga filma, kas pilna atsaucēm uz citām filmām un dažādiem filmu stiliem. Lai gan tajā ir daudz spilgtu epizožu, filmas sižeta mehānisms diezgan ātri top skaidrs un nemainās, līdz ar to tā var garlaikot tos skatītājus, kuriem nesagādā baudījumu atsauces uz citām filmām.
Lai justu līdzi skolēnam, kas ir apsūdzēts masveida caurejas sarīkošanā kādā vidusskolā, vajadzētu krietni palielināt viņa likmes. Tā kā neredzam, ka puisim apsūdzība būtiski ietekmētu dzīvi, mums trūkst motivācijas līdzpārdzīvot. Nav arī skaidrs, kāpēc visi iesaistītie uzticas puišiem, kuri veic šī nozieguma izmeklēšanu ar video kameru rokās. Nav nosakāms, vai filma ir parodija par pseido dokumentālajām noziegumu izmeklēšanas filmām, kas padara stāstījumu garlaicīgu.
Lai gan redzams dzenoties pakaļ ļaundariem, galvenais varonis diezgan bieži cieš, skumst un aktīvi nerīkojas vai naivi notic uz vārda citu teiktajam. Filmas metrāža ir diezgan iespaidīga, tāpēc tiem, kuri nav Betmena filmu uzticīgi “lai tur vai kas” fani, var nākties žāvāties, jo specefekti nespēj aizstāt trūkumus filmas stāstā.
Jaunajā sezonā seriālā “Deksters” darbība notiek mazpilsētā, kas īsti netiek ņemts vērā. Vai nu šī vieta būtu pilnībā jāizmanto, nemitīgi uzturot spriedzi, ka noziegums var nākt gaismā ik u soļa, vai, iespējams, šī tomēr nav labākā darbības vide seriālam par sērijveida slepkavām. Arī Dekstera un dēla attiecības jaunajā sezonā pieklibo – abi varoņi veidoti apzināti polāri, taču dažbrīd tās šķiet mākslīgi, mehāniski panākts. Turklāt dēlam integrācija jaunajā vidē arī izdodas netipiski un neticami viegli. Visai daudz formālās loģikas kļūdu, kas šāda veida detektīvā nepiedodami.
*) Tiek vērtētas tikai dramaturģijas kvalitātes, vērtējums vidējais no klātesošo viedokļiem, piecu siržu skalā. Komentāri – sarunas tēzes.