Dramaturģijas darbnīcās vērtē (27.03.2023.)*
Kādas sievietes vīrs iet bojā, krītot no stāvas klints. Detektīvs, kas šo lietu izmeklē, pamazām iemīlas aizdomās turētajā. Oriģināls detektīvstāsts, kas patiesībā ir fatāls mīlasstāsts. Un vēsta par nespēju atdoties kaislībai. Un arī par spēju – un līdz galam. Rūpīgi un gudri veidots gan raksturi, gan no tiem izrietošais sižets.
Kaut sižetiski šo personāžu stāstu līnijas saskaras vairāk mehāniski – atrodoties kādā vienā vietā uz brīdi, kopā skatot, viņu problēmas veido apjomīgu eksistenciālas bezjēdzības ainu. Īpaši to paspilgtina mirušā viedā profesora nāve. Tomēr raksturīgi Allena filmām bēdīgais stāsts atstāj visai gaišu noskaņu.
Stāsts sākas daudzsološi, tomēr pamazām zūd tam ticamība – no konkrētu raksturu pasaules tas pāriet nosacītībā, kur nekas vairs lāgā nemainās. Filma piesaista ar vizualitāti un darbības vidi, tomēr arī tā ir visai nosacīta. Interesants ir arī izvirzītais jautājums – svarīgāka ir cilvēcība vai inteliģence? Lai gan filma sliecas uz cilvēcības pusi, tomēr tai pašai tās pietrūkst.
*) Tiek vērtētas tikai dramaturģijas kvalitātes, vērtējums vidējais no klātesošo viedokļiem, piecu siržu skalā. Komentāri – sarunas tēzes.